BADWI MUALLAF!!

Peh!! ini adalah entri terakhir terakhir dari blog matbulan sebelum ianya ditutup secara rasmi bagi menghormati pandangan semua pihak yang menganggap bahawa kewujudan blog ini menjadi bebanan kepada jemaah dan dianggap hanya mempromosikan pribadi penulisnya tanpa memberikan pulangan kepada jemaah...

Tapi ngapa pula pilih tajuk Badwi Muallaf? kah kah kah..kelakar jugakan...tapi inilah gelaran terakhir yang aku dapat sebelum menghadiri muktamar kawasan baru-baru ini..Yalah tapi ngapa pula dibagi gelaran Badwi Mualaf? buruknya gelaran tu...mulanya aku pun
'konpius' juga ngapa aku digelar macam tu..rupa-rupanya gara-gara sikap dan cara aku menyampaikan pandanganku dalam muktamar pemuda sebelum itu yang dianggap oleh sesetengah pihak sebagai tidak beradab dan cakap main hentam ikut suka mulut je...macam orang badwi...kasar dan kurang ajar!!

Tapi terima kasih pada mereka-mereka yang menggelarkan aku begitu..sekurang-kurangnya ia menyedarkan aku daripada terus terlajak...kekadang kita perlukan orang lain untuk menyedarkan kita..ampun maaf kepada sesiapa yang telah tersinggung dengan cara aku berkomunikasi...aku manusia biasa...inilah aku dulu,kini tapi bukan selamanya..maafkan aku...

Namun ianya memerlukan masa untuk aku bersikap lebih sopan selepas ini...Aku dah cuba memulakannya pada muktamar kawasan baru-baru ni dengan mengambil pendirian tidak banyak bercakap dan hanya menyampuk sekali-sekala denga cara yang
paling sopan dan beradab yang sehabis mungkin...peh susah juga bro...orang kasar macam aku nak berubah jadi lembut..terasa macam pondan pula!!tapi takpalah yek...sikit-sikit lama-lama jadi juga kan...

Kepada sahabat semua terima kasih atas sokongan anda selama ini...blog ini terus bernafas selama ini kerana sokongan anda juga...

0 Comments:

Post a Comment