Assalamualaikum,apakhabar anda semua? Semoga sihat dalam menjalankan amanah yang terpikul di pundak anda.Alhamdulillah aku dan sahabat semusafirku, ust Tasir masih lagi diberikan kesihatan oleh Allah SWT untuk terus menjalankan amanah yang diberikan jemaah.
sedang menunggu Komuter untuk ke Sentul ...

Ust Tasir sabar menanti ketibaan Komuter ..

Suasana kehidupan di Kuala Lumpur terlalu berbeza dengan Sabah.Ianya begitu banyak mengajar kami agar menghargai masa.Di sini kita mesti bergerak pantas,kalau lambat anda pasti akan tertinggal! Sopan santun dan sikap menghormati orang lain terutama yang lebih tua seolah-olah terlalu asing di sini, kekadang aku terfikir rupanya perlu juga kita belajar seni 'berkurang ajar' agar kita boleh terus hidup di tengah-tengah kota yang penuh cabaran ini!


Mercu tanda kebanggaan warga kota ,bangunan bergembar KLCC dan Menara KL


Di tengah-tengah kesibukan menjalankan amanah yang diberikan,aku telah dipertemukan dengan seorang sahabat yang hampir 2 tahun tidak bertemu semenjak beliau bertukar balik ke tanah semenanjung ini. Pertemuan itu terlalu sentimental bagi aku,dadaku terlalu sebak cuma aku cuba bertahan sedaya mungkin agar airmata lelakiku tidak tumpah di hadapan sahabat yang pernah mencurah khidmat bakti kepada jemaah di Sabah amnya dan Tawau khususnya.



Aku dan sahabat lama,Ust Anuar Salimi..

Pertemuan yang terlalu mengharukan aku..


Sempat bergambar dengan Ust Sharul yang banyak membantu tanpa mengira masa dan wang ringgit..

Dua tenaga penting yang pernah mencurahkan bakti pada jemaah di bumi Tawau, aku amat terasa dengan ketiadaan mereka..


Semoga dengan sedikit paparan ini dapat memberikan anda semua sedikit perkembangan tentang perjalanan kami di kota yang penuh sesak ini..Doakan semoga kami berdua selamat kembali ke bumi Tawau..

0 Comments:

Post a Comment