Alhamdulillah Konsert kesenian Islam yang dianjurkan ole Dewan pemuda PAS Tawau telah mendapat sambutan yang menggalakkan daripada orang ramai walaupun ianya dibuat pada sebelah malam dan bukan hari cuti am.

Seawal jam 8 malam orang ramai dari segenap lapisan masyarakat telah mula berbaris di pintu masuk Dewan Masyarakat Tawau.Apa yang paling menggembirakan ialah golongan remaja adalah kelompok paling ramai menghadiri konsert tersebut.Syukur pada Allah,sekurang-kurangnya
kami tahu bahawa program-program sebegini masih mendapat tempat di hati para remaja walaupun yang hadir pada malam tersebut datangnya daripada pelbagai karektor dan penampilan tetapi mereka tetap akur dengan syarat yangdikenakan oleh pihak penganjur yang memisahkan kedudukan penonton muslimin dan muslimat bermula dari pintu masuk tanpa banyak soal atau bantahan.Ada yang datang dengan teman wanita pada malam tersebut juga tidak membantah apabila dimaklumkan oleh pihak penganjur tentang syarat tersebut dan mereka mematuhinya sehingga habis persembahan.

antara watak-watak utama di sebalik kejayaan konsert kali ini..ramai lagi wajah-wajah yang tidak dapat di paparkan di sini atas beberapa sebab..

Bagi pihak penganjur,kami ingin mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada pihak Polis Diraja Malaysia kerana telah sudi mengawal keselamatan sepanjang konsert berjalan.


gunung sama didaki,lurah sama dituruni

Kami juga memohon maaf sekiranya terdapat kesilapan semasa konsert ini berjalan.kami selitkan sedikit gambaran suasana di malam konsert tersebut untuk tatapan sahabat yang tak dapat hadir kerana keuzuran dan sebagainya...

Golongan remaja berbaris panjang di pintu masuk

"Berhibur cara islam",tema konsert kita pada kali ini bukan sekadar retorik sahaja tetapi ia dibuktikan dengan tindakan dan perlaksanaan.Pihak penganjur telah mengambil pendekatan yang berani dengan memisahkan kedudukan antara muslimin dan muslimat bermula di pintu masuk lagi.



Para tetamu mula mengisi tempat duduk seawal pukul 8 malam lagi..



gerai-gerai jualan juga dibuka untuk para pengunjung konsert


0 Comments:

Post a Comment