"Abi karan mati lagi lah!" aku menerima sms daripada isteri pada pukul 9 pagi Jengkel memang menjengkelkan! Dah lah hampir setiap malam bekalan letrik terputus hampir 2 hingga 3 jam sejak 2minggu kebelakangan ini,siang pun terputus juga!


Teman-teman di pejabat pun dah mula bising.Hampir setiap hari bekalan letrik terputus dan ianya mengakibatkan banyak kerugian dari segi masa,tenaga dan wang ringgit!Bukan setakat di kawasan kampung malah kawasan bandar pun terkena juga!

"Jom kita buat demo depan SESB" beritahu seorang sahabat.

"Kita kejutkan sikit para pegawai yang duduk di bilik-bilik berhawa dingin dan kerusi empuk di Pejabat SESB di Jalan Kuhara tu" sampuk teman ku yang satu lagi.


Anak-anak terpaksa menggunakan lilin untuk ulangkaji pelajaran.Terasa seperti kembali ke zaman 'Jepun'

Ramai pengguna dan peniaga yang kerugian akibat daripada masalah yang berlaku ini.Justeru itu kita mengharapkan mereka yang bertanggungjawab harus melakukan sesuatu untuk menyelesaikannya.Rakyat sudah bosan dengan alasan demi alasan yang diberikan oleh pak menteri untuk menutup kelemahan mereka.

Kita tak boleh nak menyalahkan juga pihak SESB 100% atas apa yang berlaku ini. Bagaimana mereka nak memberikan perkhidmatan yang terbaik sekiranya mereka masih lagi menggunakan peralatan yang layak digelar sebagai besi buruk? Ya,mereka semestinya bertanggungjawab sekiranya bekalan letrik terputus akibat daripada kecuaian pekerja yang tertidur atau curi tulang atau apa-apa saja. Tapi kalau bekalan letrik ini terputus akibat mesin atau alat yang digunakan sudah expired atau buruk atau sebenarnya sudah layak dibuang ke laut untuk dijadikan 'tukun tiruan' maka siapa lagi yang harus dipersalahkan? Siapa yang memerintah negara? siapa yang kontrol kewangan negara? siapa yang jadi menteri Tenaga? siapa yang jadi Ketua di dalam negeri? Apa yang mereka buat? Siapa yang undi mereka? Jawapan nya ada pada anda!!

"SELAMAT BERGELAP"




0 Comments:

Post a Comment