Aku dapat maklumat seorang sahabat kami akan diambil tindakan yakni kemungkinan besar beliau akan dipindahkan bertugas di kawasan pendalaman kerana penglibatannya dengan perjuangan menegakkan keadilan dan kebenaran Islam yang diterajui oleh Pakatan Rakyat.Kerana sumbangan yang diberikan walaupun kecil tetapi telah menyebabkan Pakatan Rakyat telah menang dalam PRK di Sibu baru-baru ni. juga kerana penglibatannya secara aktif atas penyebaran dakwah islamiah di negeri Sabah yang tercinta ini...Difahamkan juga tindakan diambil atas laporan yang dibuat oleh puak-puak yang kalah tu.

Dorang bengang kerana walaupun menghabiskan duit berjuta-juta tapi tetap juga ditolak oleh rakyat di Sibu..Hah..nak lepas geram dengan orang Sibu takut pula PRU negeri Sarawak nanti mereka kehilangan negeri tersebut..so yang jadi mangsanya orang yang bertugas siang dan malam lah...Fuh! ni lah yang dipanggil Pondan ataupun pengecut..Gentleman lah sikit bro..Kalau nak bertarung biarlah betul-betul.Kalau dah kalah terimalah dengan hati yang terbuka..janganlah berdendam pula...

Tapi jangan bimbang sahabatku...kita mohon pada Allah..kita merayu pada Allah..atas kezaliman yang telah mereka lakukan kepada kita...tidak di dunia InsyaAllah mereka akan dapat balasannya di akhirat kelak..Cuma pintaku janganlah kerana tekanan,mehnah dan tribulasi yang dikenakan ke atas kita,menyebabkan kita lari dari perjuangan ini..Kita teruskan perjuangan...kemenangan milik kita jua akhirnya,InsyaAllah..

0 Comments:

Post a Comment