UMNO KALABAKAN BERGOLAK?

Sebenarnya aku pun malas nak ambil tahu hal rumah tangga UMno ni..tapi semalam aku dihubungi oleh seorang pegawai "cawangan khas" kurang lebih jam 7.40mlm...ketika tu aku sedang "makan angin" dengan isteri dan anak-anak..Dia tanya samada pemuda PAS Tawau tahu atau mempunyai maklumat tentang individu atau kumpulan yang bertanggung jawab menyimbah cat merah di wajah MP Kalabakan YB Ghaffur Salleh yang diletakkan disimpang masuk ke Kompleks Sukan Tawau dan beberapa tempat yang lain..Dia juga bertanya samada insiden itu berlaku kerana pergolakkan dalaman ataupun tidak..

Aku pun pelik juga dengan kawan 'SB' aku ni..aku tak tahu ngapa dia merujuk dengan Pemuda PAS tentang masalah ni...sebagai pegawai keselamatan sepatutnya dia tentulah lebih arif tentang perkara ni kan..tapi takpalah mungkin juga dia sekadar bertanya untuk mendapatkan maklumat yang lebih terperinci..ataupun mungkin untuk ........(faham-faham lah ces ) So aku jawab mudah je semalam.."Kami tak tahu"

Bukan tak mahu bekerjasama tapi kami memang tak tahu! Makhluk yang bertanggung jawab merosakkan wajah kacak MP Kalabakan tu tentunya beroperasi tengah malam atau time sunyi..masa tu orang PAS sedang bersolat sunat Tahajud!! lagipun kawasan kompleks tu gelap sangat..harap tiang lampu je banyak tapi tak berfungsi! Haa..ini juga satu benda yang harus diambil perhatian oleh bapak menteri yang jaga kompleks sukan tu..jangan sibuk promosi wajah di papan iklan dekat simpang tu je..tapi kalau lampu tak menyala camana orang nak tengok wajah awak!! ( Di situ matinya Ces!! )

Melepas geram atau konflik dalaman?


Tapi benda ni bukan baru berlaku..Ingat kah lagi saudara semua bahawa kejadian serupa pernah juga terjadi kepada bekas ADUN Merotai penggal lalu Dato( sekarang Tan Sri) Liew Yun Fah? Masa tu semua orang heboh..tapi lepas tu senyap je..sapa yang buat tak dapat dikesan...

Kepada kawan SB aku ni,InsyaAllah kalau kami ada maklumat kami akan salurkan..jangan bimbang..Kami tiada masalah untuk bekerjasama dengan polis untuk membenteras masalah jenayah..kepada yang buat kerja tak berfaedah ni,hentikan lah kerja bodoh awak tu..kalau nak marah dengan pemimpin pun tunjukkan kemarahan anda dalam Pilihanraya Umum yang akan datang dengan tidak memilih mereka lagi..bukan dengan simbah cat digambar mereka..gambar tu bukannya boleh melawan pun...

1 Comment:

  1. mahkamah said...
    a'aha.. kalau nak buat provok kononnya Pas buat.. byk x logik..
    cat tu tepat ke muka/mata.. jarak dekat.. mungkin pakai tangga.. kiranya tenang masa kerja tu.. mungkin Polis sendiri? emm.. saraf orang DS Ghafur?

Post a Comment