kawasan kompleks Fajar memang kawasan yang terkenal di kalangan penduduk di Tawau kerana kawasan inilah terletaknya Bank Islam,Public Bank,Maybank,CIMB Bank,Hong Leong Bank dan banyak lagi intitusi perbankan yang memudahkan masyarakat untuk berurusan.Di kawasan ini jugalah terletaknya pejabat Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah(JHEAINS) cawangan Tawau.

Namun apa yang lebih penting untuk dibicarakan di sini ialah, di kawasan ini jugalah terletaknya banyak pub-pub dan kelab-kelab malam yang menjadi tumpuan masyarakat Tawau ataupun pelancong dalam dan luar negara yang ingin mencari hiburan.Malah di kawasan ini jugalah terletaknya pusat perjudian antara yang terbesar di Tawau dan ianya berselindung disebalik nama Pusat rekreasi/hiburan keluarga.



antara pusat hiburan yang menjadi tumpuan pengunjung

Kami mendapat maklumat daripada mereka yang terlibat dengan kegiatan ini samada mereka ini sebagai pekerja atau pengunjung bahawa hampir 90% mereka yang bekerja sebagai pelayan atau GRO di pusat-pusat perjudian yang terdapat di Tawau adalah mereka yang beragama Islam! AStaghfirullahaladzim!


terletak di belakang southern bakery


Begitu juga yang bekerja di pub-pub dan di disko-disko,majority yang terlibat adalah mereka yang beragama Islam! Ya Allah! Tidak takutkah mereka-mereka ini dengan ancaman Allah?



antara kelab hiburan yang terbesar

Mana perginya pihak yang berkuasa,takkan mereka tak tahu kot? Atau buat-buat tak tahu?


pelbagai iklan dipamerkan untuk menarik pelanggan

0 Comments:

Post a Comment