PIALA FA SANDHU SPORT

Tawau: Satu perlawanan bolasepak bagi merebut Piala Sandhu Sport telah berlangsung kelmarin di Stadium MPT Tawau, di antara pasukan Tondekan FC yang mewakili daerah Tawau dengan Mostyn FC yang mewakili kelab dari daerah Kunak. Perlawanan tersebut yang bermula seawal jam 4 petang telah berlangsung dengan sengit apabila kedua-dua pasukan saling berbalas serangan terutama sekali di separuh masa yang kedua.


Walau bagaimanapun Pasukan Mostyn FC telah berjaya mendahului dengan 3 gol tanpa balas di separuh masa yang pertama hasil dari kesilapan yang dilakukan oleh penjaga gol utama pasukan Tondekan FC. Jurulatih Pasukan Tondekan FC saudara Jumadi Lamasa telah bertindak bijak apabila pantas menggantikan penjaga gol utama dengan penjaga gol ke 2 untuk memantapkan lagi persembahan mereka.


Hasilnya Pasukan tondekan FC berjaya mendapatkan 2 gol bagi merapatkan lagi jurang jaringan di separuh masa yang ke 2.Namun kekentalan benteng pertahanan pasukan Mostyn FC yang dibarisi oleh pemain-pemain yang berpengalaman dapat mematahkan serangan demi serangan yang dilakukan oleh penyerang pasukan Tondekan FC . Perlawanan itu berakhir dengan pasukan Mostyn FC berjaya menewaskan Tondekan FC dengan jaringan 3 berbalas 2.




Pasukan Tondekan FC dihadiahkan sepakan penalti pada separuh masa ke-2

Ketika ditemui hari ini,jurulatih pasukan Tondekan FC saudara Jumadi Lamasa yang juga merupakan seorang pemain yang berpengalaman di dalam Liga SAFA mengakui kesilapan yang telah dilakukan oleh penjaga gol utama mereka sedikit sebanyak telah mempengaruhi corak permainan mereka pada petang kelmarin.Beliau juga mengakui jentera serangan mereka yang dibarisi oleh pemain-pemain muda yang kurang pengalaman telah banyak mensia-siakan peluang di hadapan gawang pasukan lawan. Namun begitu beliau memuji kesungguhan dan sikap tidak putus asa yang ditunjukkan oleh para pemainnya.



Jurulatih Tondekan FC,Sdr Jumadi@mai duduk di kiri sekali(berbeg hitam)

0 Comments:

Post a Comment