SELAMAT BERJUANG SAHABATKU


"Bohonglah kalau aku kata yang aku tak terasa dengan pemergian mereka. Selama ni mereka berdua adalah antara petugas yang begitu komit dengan kerja-kerja jemaah tanpa mengenal erti penat,siang atau malam,lapar dan dahaga. Memanglah yang patah akan tumbuh tapi kita mesti ingat kekadang yang tumbuh tu tidak sama dengan yang patah, yang berganti tidak sama dengan yang sudah hilang. Itulah hakikat yang terpaksa kita akui.."

Namun kita terpaksa melepaskan mereka pergi untuk menuntut ilmu moga bila balik nanti mereka boleh berkhidmat kepada masyarakat yang sudah semakin jauh dengan agama mereka.

Bagi pihak Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau,kami mengucapkan selamat menuntut ilmu, semoga balik nanti anda berdua telah bersedia berkhidmat untuk masyarakat dan jemaah.Terima kasih atas segala bantuan yang antum berikan pada jemaah sepanjang berada di bumi Tawau. Nasihat penulis kalau cuti jangan balik,tapi ambil peluang untuk menuntut sebanyak mungkin ilmu agama di pondok-pondok di tanah semenanjung sana.Penulis teringat kata-kata ust Ridwan Mohd Nor,AJK Dewan Pemuda PAS Pusat "Syeikh,kita ni akan mati satu hari nanti.Jadi alang-alang mati biarlah berilmu,supaya kita mati tidak sia-sia.."

Jangan kemaruk sangat nak buat program atas nama budak 'U'! Sedang dalam masa yang sama jemaah memerlukan tenaga anda! Assalamualaikum..

0 Comments:

Post a Comment